۷ نکته برای تقویت توان روحی (و رشد خیال) فرزندان

روح یک واژه مشترک در بین لغات است. برای مثال در بین فارس زبانان مرسوم است به جای واژه روان نیز از کلمه روح استفاده میکنند ،و یا برای صورت غیر مادی مردگان نیز لفظ روح را به کار می برند.منظور ما در این مقاله از قدرت یا توان روح ،توانایی جذب و ادراک دنیای فرامادی در زندگی روزمره است.
ادراک دنیای بالاتر نیازمند دو بخش است ، اولین بخش توان جذب است. برای اینکه شما یا فرزند شما بتواند پیام هایی که از دیگر عوالم برای انسان فرستاده می شود درک نماید ،قبل از هرچیز باید توان جذب آن را داشته باشد. برای بالا بردن قدرت جذب روش هایی وجود دارد که ما به مواردی اشاره میکنیم که برای کودک شما قابل انجام است.

blank
چه بازی – نقاشی کودک


1. از فرزند خود بخواهید خوابهای خود را به خاطر بسپارد و برای شما تعریف کند. این خواب ها چون سن کودک شما بالا نیست به اوهام بدون پایه و اساس و تاثیرات دنیای روز نزدیک تر است اما همین که کودک تلاش نماید این رویا ها را به خاطر بسپارد ،باعث می شود ،در آینده ذهن او برای نگهداری خواب ها و الهامات آماده تر باشد.

۲-در زمان نقاشی به کودک خود اجازه بدهید آنچه می خواهد و آنگونه که میبیند نقاشی بکشد.از او بخواهید آنچه در نقاشی وجود دارد برای شما بازگو کند و شما نیز با او همراه باشید.


۳-پرورش قدرت خیال یک مسیر راهبردی برای ادراک بالاتر از عالم فراماده است.یکی از راه های تقویت خیال در کودکان داستان گویی است.برای فرزندان خود داستان بگویید و از آنها بخواهید برای شما داستان تعریف کنند.


۴- تلاش کنید تا سر حد امکان کودکان شما از تلویزیون و اینترنت فاصله بگیرند.این تجهیزات ،علاوه بر آسیب های معمول که مربیان تربیتی به آن اشاره میکنند،به خاطر درگیر کردن تمام ذهن کودک، فرصت پرورش خیال را از کودکان شما میگیرند.

۵-مطمئن باشید خداوند باشما صحبت میکند.زبان خداوند هرآنچه اطراف شماست خواهد بود.زبان اشیاء و زبان اتفاقات پیرامون خود را کشف کنید.این می تواند یک بازی آموزش حکمت برای کودک شما در کنار شما باشد.


۶- ذکر و نماز یک تمرین خوب برای تمرکز و کنترل ذهن(نفی خواطر) است. البته در این تمرین ملاحظه عدم تکلیف فرزندان خود را بنمایید.تلاش کنید نماز و ذکر برای فرزندان شما لذت بخش باشد ،اما راجع به حضور قلب در نماز با آنها گفت گو کنید.

پس از جذب پیام های دنیای فرامادی نیازمند ادراک آن پیام ها هستیم.ادراک کامل این پیام ها نیازمند فهم زبان آنهاست.این یک عطیه متعالی از طرف پروردگار است مانند آنچه به یوسف علیه السلام داده شد تا رویای پادشاه را تعبیر نماید.اما آنچه برای ما قابل انجام است تلاش برای فهم این زبان است.


۷- بیش از هر چیز ذکر و یاد خدا را در محیط خانه بیشتر کنید.این امر علاوه بر اینکه الهامات الهی را افزایش میدهد باعث می شود رویای کودکان شما زلال تر و ساده تر باشد به صورتی که گاهی فهم دنیای مادی هم برای آن کفایت میکند.

۸– با فرزند خود راجع به خواب هایی که دیده است گفت و گو کنید و یا حتی تلاش کنید با استفاده از تعبیر خواب های موجود یک تعبیر (در حد گفت گو) برای او بازگو نمایید.این امر به اندیشیدن برای فهم بهتر این رویا ها کمک خواهد کرد.


۹- همراه با فرزند خود قرآن بخوانید و از ترجمه و تفسیر کودکانه آن غفلت نکنید. توجه به سوره های که در آنها به تعبیر رویا و صورت های اعمال و بهشت و جهنم اشاره شده می‌تواند زبان و بیان روحانی کودک شما را تقویت کند.

نکات بسیاری پیرامون یاد مرگ برای کودکان و یا صور اعمال و نحوه گفت گو پیرامون آنها وجود دارد که نیازمند ظرافت بیشتر است و آموزش آن در قالب نکته ممکن است باعث انتقال اشتباه مفهوم شود.به همین دلیل در این بخش به همین نکات بسنده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *